DNP המדריך המלא


מבוא ל DNP

DNP או בשמו היותר ארוך דיניטרופנול 2-4, הינו חומר המשמש להאצת המטבוליזם בעד כ-50% יותר וריקון מאגרי ה ATP מהשריר; ובשורה התחתונה לשרפת שומן מוגברת. עם שימוש נכון, ניתן להגיע להורדה של בין חצי קילו לקילו שומן ביממה. גילוי ה-DNP היה בתחילת המאה ה-20, כאשר דאז DNP היה נפוץ כחומר נפץ המקביל ל-TNT המוכר. כעבור זמן מה, התבצע מחקר באוניברסיטת סטנפורד בארצות הברית ושם התגלה כי DNP יכול לשמש בתור שורף שומן, תרכובת כימית שלא נראתה כמוה עד כה בעולם הפרמקולוגיה. הגילוי הוביל למכירתו בתור שורף שומן ברחבי ארה”ב בשנות ה 40-30 וכעבור שנתיים ה FDA אסר את השימוש בו..
.

הסיכונים בלקיחת DNP

נתחיל בהבהרה חשובה: DNP אינו חומר למתחילים, בטח לא לכאלה שמחפשים קיצורי דרך. השימוש אינו מומלץ עקב הסכנות ותופעות הלוואי הקשות הכרוכות בשימוש ב DNP. לאנשים שאינם מתחרים בתחרויות פיתוח גוף מקצועיות, אין מה לחשוב כלל על DNP. אותם אנשים חובבנים, שרק רוצים להוריד שומן, יכולים לנסות חומרים פחות מסוכנים כגון: קלן, אפדרין, יוהימבין ואף T3. לקיחת מנה ממוצעת של DNP תוביל בדרך כלל לעלייה של 1.5-2 מעלות חום הגוף. הסכנה בצריכת DNP היא היפרתרמיה (חום יתר) המוגדר כמצב קיצוני בו הגוף מייצר או סופג יותר חום ממה שהוא יכול לשחרר. במילים אחרות, חום הגוף מטפס ל 40-41 מעלות ובטמפרטורות אלו הגוף שלנו מתחיל להרוס חלבונים (בין היתר אינזימים). אי לכך, תרחישים רבים יכולים לקרות כגון: נזק מוחי, קריסת מערכות ובסופו של דבר מוות. הבעיה הגדולה עם DNP שמינון יתר של DNP הוא עניין שכיח. עוד סכנה לא מוכחת היא סרטן; ישנן השערות המדברות על כך שלקיחת DNP גורמת לשחרור מוגבר של רדיקלים חופשים מן תאי השומן המתרוקנים, ושחרור רדיקלים חופשים אלה מעלה את הסיכון לגידולים למיניהם.https://www.kilogram.co.il/pics/IN/DNPIN.jpg
.

תופעות לוואי

הזעה מוגברת אחת מתופעות הלוואי השחיכות והכי מורגשות. בנוסף יתכן ותחוו נדודי שינה, נוזלי גוף בעל גוון צהוב (זיעה, זרע, הפרשות נרתיק, שתן, דמעות), עור בצבע צהוב, כאבי ראש, סחרחורות, התייבשות התכווצויות שרירים וכאבי שרירים ועייפות מוגברת (עקב ריקון מאגרי ה-ATP מהשרירים). כל מי שנוטל DNP, חייב להוסיף לתפריט התזונה שלו קלוריות (בעיקר מפחמימות) לפני האימון, בעיקר על מנת שיוכל לתפקד ולזוז במהלך האימון. DNP ידוע כחומר הגורם להרגשת עייפות קיצונית, כזו שאפילו מונעת מהאדם ללכת. בנוסף, תיתכן ספיחת נוזלים שנעלמת כעבור 4-7 ימים לאחר סיום השימוש בחומר. התקף אלרגי קשה היא אחת תופעת הלוואי המסוכנת ביותר. כ-10 אחוז מהאוכלסיה אלרגים לחומר, שאר האוכלוסייה עלולה לפתח אלרגיה לאחר מספר ימי שימוש. במידה ואתם מקבלים פריחה, כוויות, בועות על העור, יש להפסיק מיד את הנטילה ולפנות לרופא. אם תמשיכו להשתמש בתוסף למרות האלרגיה ל-DNP, אתם בסכנה ממשית להתקף אלרגי חריף שיוביל לשוק ומוות. שימוש ב DNP יכול גם לגרום לפגיעה קשה בראייה ועיוורון, עקב עליית טמפ’ הגוף שפוגעת כמעט בכול רקמה עדינה, החל מהמוח ועד לעיניים.
.

סייקל של DNP

DNP מגיע בשתי צורות: האבקה היבשה הטהורה וקפסולות. האבקה היבשה נקראת גם crystalline ידוע גם בתור הגירסה החזקה יותר ומתחילה לפעול מהר יותר בגופינו. ניתן לציין שלתצורה של האבקה היבשה, יש תופעות לוואי חזקות יותר וכמובן היותר מסוכנת עקב הקלות שבה ניתן להגיע למינון יתר של פי 6-4 מהמינון המומלץ. הגרסה הנפוצה יותר מגיע בתצורה של קפסולות המכילות בין 5-10 אחוז מהחומר הטהור. המינון המומלץ לגירסה הטהורה crystalline הוא בין 2-6 מ”ג לכול קילוגרם משקל גוף והמינון הממולץ לגרסה בקפסולות הוא בין 4-10 מ”ג לכול קילוגרם משקל גוף. מתחילים מהמינון של המנה הנמוכה יותר ולאט לאט עולים עם המינון עד למינון המקסימלי. לדוגמה: אדם ששוקל 100 קילוגרם, צריך לקחת כ-400 מ”ג בגירסת הקפסולות. נדרש לציין, שאת המנה צריך לחלק ל-2 ואין לקחת 400 מ”ג בבת אחת. מנה של 400 מ”ג תחולק ל-200 מ”ג בבוקר וכעבור 12 שעות עוד נצרוך 200 מ”ג נוספים. משתמש מתחיל, שזו הפעם הראשונה שלו עם החומר, לא אמור לעבור את ה-10 ימי צריכה עקב ירידה בפעילות בלוטת התריס והמרה של הורמון T4 ל-T3.
כך נראת דוגמה לשימוש של מתחיל:

https://www.kilogram.co.il/pics/IN/DNPIN2.jpg

1-3 ימים – 2 מ”ג לכול קילו ממשקל הגוף
4-6 ימים – 3 מ”ג לכול קילו ממשקל הגוף
6-8 ימים – 4 מ”ג לכול קילו ממשקל הגוף
8-10 ימים – 5 מ”ג לכול קילו ממשקל הגוף (ניתן לקחת 6 מ”ג ביום העשירי).

חשוב! אין לבצע שום פעילות עצימה ממושכת בזמן נטילת החומר. זה כולל אימונים אירובים (אופניים, ריצה, סטפר, אליפטיקל) או אנאירובים (אימוני משקולות) על מנת שלא להעלות את טמפ’ הגוף. ניתן לעשות אימונים אירובים עד 20 דקות ליום, מכיוון שניתן להגיע בקלות למצב של היפוגליקמיה (חוסר סוכר בדם), ניתן לאבד את ההכרה ובמקרי קיצון גם למות.
.

למתחרים לפני תחרות

יש לסיים את הסייקל כ-8 ימים לפני התחרות על מנת שתוכלו להספיק להיפטר מהנוזלים שה-DNP גורם לכם לספוח. לרוב, הנוזלים נעלמים כעבור 7-4 ימים לאחר סוף הסייקל. יש לעשות ריקון פחמימות וריקון הגליקוגן מהשרירים כ-3 ימים לפני תחילת סייקל DNP. יומים לפני התחרות יש להתחיל את הייבוש ולבצע העמסת פחמימות איכותית. דבר זה יגרום למילוי מאגרי הגליקוגן שלכם, ויגרום למראה קשיח ומלא יותר של השרירים.
.

מבחינת התזונה

יש לאכול במאזן נטראלי (מספר הקלוריות שנכנס לגופכם שווה למספר הקלוריות שגופכם דורש) ולא להיות במאזן שלילי (גירעון קלורי). DNP לבדו יביא אתכם למאזן שלילי. היחס המומלץ בתפריט הוא 33 אחוז פחמימות, 33 אחוז חלבון, ו-33 אחוז שומן. לפני האימון רצוי לבצע העמסת פחמימות קטנה על מנת שתוכלו לזוז באימון. וכמובן להקפיד על שתייה מרובה בין 7-10 ליטר מים ביום, עקב ההזעה המוגברת והקלות שבה תוכלו להגיע למצב של יובש בשל טמפרטורת גוף גבוהה מהרגיל.


תגובות פייסבוק
13 תגובות על “DNP המדריך המלא”
  1. זה כבר היום השביעי לשימוש
    1-4 250מיליגרם
    5-7 500 מיליגרם
    אני לא מרגיש כלום…
    לחץ דם 128/72
    טמפרטורה כשאני קם 35.6
    שעה אחרי 36.4-36.7 לאורך כל היום
    יש לכם מושג למה?
    בהנחה שהכדורים אמיתים
    ובידיעה שאינכם רופאים ואתם לא ממליצים להישתמש בחומר והאחריות עליי בלבד

    1. בישראל לאחרונה מסתובבים חומרים שמתיימרים להיות DNP אבל הם לא, לכן לדעתי זה לא אמיתי. מ-500 מ”ג היית אמור בהחלט להרגיש את האפקט של החומר ע”י העלאה בטמפרטורה של הגוף

  2. אם הבעיה הכי גדולה של החומר הזה זה שהוא יכול לגרום להיפרתרמיה ועלול לגרום לשחרור של רדיקלים, למה פשוט לא לקחת מינון נמוך בהרבה וככה אפשר לתת לגוף את הזמן לטפל בעצמו?

    ואם המינון נמוך האם יש בעיה לצרוך את החומר לתקופות ארוכות יותר?

    למה בעצם יש פגיעה בבלוטת התריס?

    אני שואל למטרות למידה בלבד, תודה 🙂

    1. מינון נמוך בהחלט יכול להעלים את רוב/כל תופעות הלוואי של החומר. ככל שתקח מינון גבוה יותר, כך תופעות הלוואי יהיו חמורות יותר. מדוע לא לקחת לזמן ארוך? כי אין מחקרים קלינים על החומר לצריכה בטווח הארוך. מבחינת הרגשה אתה גם לא תרצה לקחת את החומר לטווח ארוך. מאחר ואתה גם תרד במשקל באופן דיי מהיר, צריכה לטווח ארוך, גם במינון נמוך יחסית, לא בדיוק פרקטית (כי לא ישאר מה להוריד כבר מבחינת השומן אם תרצה לקחת את זה במשך חודשים במקום שבועות).

  3. על סמך מה? על סמך העובדה שDNP הוא מפר צימוד מאוד מסוכן במיטוכונדריה שגורם ליעילות מופחתת של מטבוליזם הגוף. זה נכון שהוא יעזור לשרוף יותר קלוריות, אבל בה בעת הוא מעלה את טמפרטורת הגוף למצב שבו תהליכים ביוכימיים בגוף לא יכולים להתקיים ובעיקר פוגע ביעילות הגוף לייצר ATP, שזו צורת האנרגיה בה הגוף משתמש. אם אין ATP, אין כיווץ של הלב, ואתה מת.

    http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2315433/Sarah-Houston-cause-death-Boiled-alive-internet-slimming-pills-DNP.html

    אפשר פשוט לקחת ציאניד ולסבול פחות.

    1. כן, אבל בו זמנית אתה גם מייצר יותר ATP ולכן שורף יותר אנרגיה, כך שאולי זה מסוכן אבל לא כמו שעושים ממנו. הכל בסופו של דבר תלוי במינונים, אך אתה צודק שבכללי הצריכה של החומר לא מומלצת וישנן אלטרנטיבות טובות יותר.

      1. מכל מולקולה של גלוקוז המיטוכונדריה מייצרת בערך ATP 30 , כאשר DNP נכנס למיטוכונדריה הוא גורם להפחתה רצינית של גרדיאנט (הבדלי ריכוזים) של פרוטונים בין המטריקס של המיטוכונדריה לבין החלל הממיברנלי, הגרדיאנט הזה הוא הדבר אשר גורם לקומפלקס 5 בזרחון החמצני לסנתז ATP (פרוטונים יוצאים מריכוז גבוה לנמוך ותוך כדי מפעילים סוג של מנוע שקושר פוספט לADP והופך אותו לATP), כעת במקום יצור של 30 ATP נקבל רק 6-8 ולפיכך המיטוכונדריה תבקע עוד גלוקוז על מנת להפיק ATP וכך הדבר מתגלגל. עכשיו הדבר הכי חשוב : שאתה בולע את החומר הזה אין הבדלה בין המיטכונדריות של השריר או של שאר האברים בגוף, כל האיברים שלך בגוף יסבלו ממחסור חמור באנרגיה, תחשוב לבד מה יכולים להיות ההשפעות על המוח כאשר 70% מאנרגיית הגוף מופנת לשם. לא סתם ה-FDA פסל את החומר. ד”א : אני ביולוג, אז מה שכתבתי מבוסס על מקורות מדעיים. זה פשע בכלל לתת למישהו את הרעיון שיש מצב אפשרי להשתמש בחומר (רעל) הזה.

כתיבת תגובה